Friday 22 August 2014

Testimoni Power dan manfaat ALFALFA Shaklee

Assalamualaikum wrt semua

Hari ini saya teringin nak berkongsi beberapa testimoni ataupun kisah menarik yang saya perolehi daripada mereka yang pernah dan mengamalkan pengambilan Alfalfa Complex yang merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr.Shaklee sendiri pada tahun 1950an.

Sebelum itu,anda pernah tengok rupabentuk tanaman yang diberi nama Alfalfa ini?rupa seakan pokok taugeh tapi bukan pokok taugeh. Ini gambarnya :-


Ada pelbagai manfaat si Alfalfa Complex ini sehingga kan ia dipanggil maajun moden oleh sesetengah orang dan ada juga yang menggelarnya 'The Father of All Food" berdasarkan manfaat dan kebaikan yang ada padanya.Syukur kan Shaklee ada dalam bentuk tablet?memudahkan kita tak perlu nak menelan dari pokok lagipun bukan senang hendak mendapatkan tumbuhan ini disini.

Baiklah mari saya kongsikan kepada anda semua beberapa testimoni power yang saya pernah dapat mengenai si Alfalfa Complex ini.Rupa kecil namun khasiatnya tidak dapat dinafikan.





Untuk EN.SUAMI saya sendiri - beliau merupakan seorang penghidap resdung tegar.Setiap pagi hari pasti akan bersin dengan hebatnya sebelum saya memberi dan membekalkan set Resdung iaitu Vitamin C dan Alfalfa dalam kehidupan sehariannya.Alhamdulillah syukur ,tidak memakan masa yang lama,saya sendiri perasan perubahan yang ketara padanya.Tiada lagi bersin dipagihari,jerawat halus dibadan juga kian menghilang dan licin.Malah kulit muka suami saya semakin halus.Dan yang lebih seronoknya suami saya dahulunya memang tidak boleh menyentuh makanan berasaskan daging KAMBING....ajaibnya dengan izin Allah setelah mengamalkan set resdung/set alergik ini suami saya kini menjadi teman dikala saya menikmati hidangan kambing bakar malah asyik berebut pula kini dengannya.Dulu sekiranya suami termakan sedikit sahaja daging kambing akan mengakibatkan kepala dia pening berpinar seharian.Kini Alhamdulillah syukur..Dan dia sangat suka dengan perubahan positif ini.

Diri SAYA  - Alfalfa ini adalah produk pertama Shaklee yang saya cuba dan amalkan.Ini kerana saya mengambil Set Penyusuan Asas pada mulanya untuk membantu usaha saya meneruskan penyusuan kepada bayi sulung saya 5tahun lepas.Pengambilan bersama ESP membantu saya dalam membekalkan bekalan susu yang cukup semasa ketiadaan saya disamping anak saya ketika saya bekerja dahulu.Alfalfa ini dikatakan penggalak susu(milk booster) yang berkesan buat diri saya disamping saya mengamalkan perkara asas untuk penyusuan seperti minum air masak secukupnya dan mengepam dikala tidak berada disisi anak.Syukur alhamdulillah.

Isteri SEORANG MEKANIK - kerana sayangkan suaminya,sang isteri membekalkan Alfalfa untuk suaminya seharian.Pengambilan 10biji sehari telah berjaya menghilangkan bau badan yang tidak disenangi oleh si isteri.bukankah mengeratkan lagi hubungan kasih sayang?

Alfalfa juga dikatakan kacip fatimah untuk perempuan kerana ia berfungsi mengetatkan.ehem ehem anda masih ragu-ragu untuk mencubanya?

Dihasilkan dengan dua size berbeza KECIL (330tablet) dan BESAR (700tablet)

Beberapa manfaat utama Alfalfa Shaklee adalah :-
  • mencuci hati,darah dan usus - merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid,menghilangkan toksin dari badan,kolon,darah dan mencantikkan kulit.
  • melawan alahan
  • baik untuk perubahan patologi didalam usus dan perut
  • menyingkirkan lemak dan kolestrol yang tidak diperlukan oleh tubuh.
  • melawan tumor
  • melegakan keletihan
  • mencegah/merawat arthitis
Resepi untuk pencucian usus dan detoksifikasi,untuk mencuci darah dan melawan kanser caranya anda boleh melarutkan 10biji Alfalfa didalam air,campurkan 3biji Peppermint Ginger dan jus buahan atau jus pekat pilihan anda untuk rasa lebih enak.Sesuai diminum pada bila-bila masa.

Amaran :
 
Jika anda seorang pengidap SLE anda TIDAK BOLEH mengambil Alfalfa Complex ini.

 
Anda berminat untuk merasai sendiri keberkesanan dan kebaikan ALFALFA ini?
hubungi saya pengedar sah Shaklee ber ID 906554

No.telefon : 017-3150252 (call/sms/whatsApp/WeChat)
Email : fazillah.abdghani@gmail.com / cutemanjoi@gmail.com

 
 










No comments:

Post a Comment

Like my FB