Tuesday 18 April 2017

BEZANYA TIME BERPUASA DULU DAN KINI

Siapa yang berpuasa hari ini?Alhamdulillah tahniah buat anda.Ada lagi hutang puasa yang belum berganti?Jangan tunggu sudah hujung waktu baru teringat mahu mengganti ye.

Teringat kenangan zaman berpuasa bersama keluarga dahulu (zaman bujang) saat bersahur dan berbuka puasa adalah saat yang ditunggu oleh semua kerana saat itulah kami akan berkumpul makan bersila bersama dibawah hidang beralaskan tikar.

Lauk berpuasa meriah tapi kami jarang beli lauk di bazar Ramadhan.Cuma arwah ayah suka beli kueh-kueh,air kaler2 yang jarang ada time bukan bulan Ramadhan.Lauk bersahur pula biasa satu dua lauk sahaja janji baru dimasak.Menu yang menjadi rutin pilihan yang simple tapi kadang boleh bertambah walaupun mata macam susah nak buka.Menu ikan bilis sambal kentang,sardin sambal, telur goreng kicap,ikan masin goreng. Nyum nyum sedapkan.

Tapi itu dahulu kini bila sudah berumahtangga sayu hati kadang berbuka seorang bersahur seorang bila tiba masa encik suami terpaksa keluar mencari rezeki buat keluarga.Kalau berbuka ok lagi ada anak-anak berebut makan tapi time sahur memanglah tak lalu layan seorang.Saya sejak mengenali #shaklee memang saya lebih suka mengambil gabungan trio bertiga ini #espshaklee #mealshake #performancedrink bancuh dalam shaker dengan 3biji kurma selesai sajian sahur saya.Simple namun berkhasiat dan paling best mampu bertahan sehingga waktu berbuka walaupun saya tetap menyusukan anak.

Alhamdulillah dan saya akan pastikan stok saya untuk ketiga-tiga produk itu akan cukup sepanjang Ramadhan yang bakal kunjung tidak lama lagi.

Anda mahu juga mendapatkan stok #shaklee daripada saya dengan hubungi no.dibawah



FAZILLAH ABDUL GHANI
017-3150252
Pengedar Sah Shaklee Ipoh dan kawasan sekitar.

No comments:

Post a Comment

Like my FB