Sunday 11 February 2018

BILA TRAVEL SAYA SUKA....


  • Rata-rata ramai suka travel kan ada tak yang tak berapa gemar nak travel?saya sangat suka.lebih lagi jika melibatkan aktiviti bersama keluarga.


Bila travel kita pasti perlu ada perancangan dari awal.Kalau jauh melibatkan tiket kapalterbang sudah mula mencari mana yang terbaik ke destinasi yang kita nak tujui.

Bab packing barang sebolehnya tidak mahu yang penting tertinggal (bab ini kena betul-betul silap packing satu rumah nak dibawa)

Ini seronoknya bila sesuatu perancangan dibuat jadikan kita lebih sistematik bukan boleh main redah sahaja semua lebih lagi bila melibatkan keluarga dan anak kecil.

Sampai destinasi kita sediakan diri untuk bersedia menerima budaya,cara hidup cara pakai cara makan yang mungkin sesuatu yang baru dan agak janggal kepada diri kita.

Dari sini belajar untuk meraikan perbezaan.Hormati budaya mereka hormati perbezaan mereka yang tidak sama dengan apa yang telah kita biasa lakukan.

Saya seorang yang suka mencuba makanan baru.Lagi pelik saya lebih suka untuk mencuba (halal ofkos la) sebab itu saya suka rancangan berkonsep makanan (nampak sgt kuatmakan) :-) :-) contoh rancangan Rasa Halal Antarabangsa.Dulu sewaktu Farah AF menjadi hos rancangan saya suka ikuti.Masa itu pengambaran di negara China.Seronok dan teruja saya melihat pelbagai resepi masakan Chinese namun ianya halal.Saya suka saya suka. :-) :-)

Sebab itu saya suka travel waima diMalaysia ini juga pelbagai resepi berbeza setiap kawasan negeri masing-masing.

Jom kita travel untuk luaskan lagi pemikiran kita banyakkan lagi pengalaman dalam hidup kita dan indahkannya lagi dengan pengalaman indah semasa kita ber-travel.

Ingin dapatkan produk Shaklee boleh hubungi saya ditalian 0173150252

No comments:

Post a Comment

Like my FB